joi

Plimbare pe ... Ceahlau


Titus Constantin-Chitara mea

E sambata, o dimineata placuta de mai. Mi-am pregatatit un mic rucsacel si impreuna cu Andrei, am hotarat sa facem o scurta "plimbare" pe Ceahlau. Zis si facut. La 10 iesim din casa (cam tarziu) la 11 eram deja pe traseul Lutu Rosu.
Dat fiind faptul ca Andrei era la prima lui urcare pe "Acoperisul Moldovei", si are doar 9 ani, urcusul pana la cabana a durat cca 3,5 ore.
Desi au trecut 6 ani de cand am fost ultima data la Dochia - ultima oara am urcat noaptea - am observat ca, ceva, ceva, s-a schimbat. Parca nu mai sunt atat de multe gunoaie. Oare turistul s-a mai civilizat? A inteles ca trebuie sa fie in armonie cu natura?; sau poate a gasit un alt loc de "recreere" unde se poate ajunge mai usor cu masina, cu gratarul, cu berea si micii.
Un lucru care personal mie mi-a placut, a fost plasarea pe tot parcursul traseului a unor plancarde, cu evidentierea acelor "puncte de interes" cu tot felul de explicatii scrise si ilustrate. N-a fost o simpla plimbare, am urcat si am coborat in aceeasi zi, dar daca eu sunt obisnuit cu astfel de traseu, pentru Andrei a fost un adevarat maraton.
Odata ajuns acasa nu ia mai trebuit nimic ... direct in pat si somn de voie.